← Vissza

news.bsdnet.hu

Sózd meg a kávét és megdöbbentő élményben lesz részed!

Agroinform 2026-07-24 20:36
Ha szeretnéd, hogy a kávéd lágyabb és kevésbé keserű legyen, egy egyszerű konyhai hozzávalóval érdemes kísérletezned: a sóval. A szakértők szerint már egy kevés is segíthet kiegyensúlyozni az ízeket. Töltsd le az Agroinform mobilapplikációt Androidra vagy iOS-re , hogy útközben is elérd a friss híreket, az időjárást és az apróhirdetéseket. Sokan egy frissen főzött kávéval indítják a reggelt, de csak kevesen tudják, hogy egy apró trükkel még jobbá tehetik az ital ízét. Az America's Test Kitchen szakemberei szerint főzés közben érdemes egy csipet sót adni a kávéhoz. A só segíthet enyhíteni a keserű ízeket, miközben kiegyensúlyozottabb ízvilágot adhat az italnak. Így a kávé lágyabbnak tűnhet, különösen akkor, ha eleve erőteljesebb pörkölésű vagy robusztusabb karakterű kávét fogyasztassz- írja az origo.hu . A Perfect Daily Grind is ajánlja ezt a módszert, és szerintük a só a keserű robusta kávék, valamint a nagyon sötét pörkölésű fajták ízprofilját is képes tompítani. Sara Marquart, a The Coffee Excellence Center korábbi ízfejlesztési vezetője szerint a só hozzáadása más adalékanyagok nélkül csökkentheti a keserűséget. Úgy fogalmazott: a só természetes módon kiemeli a kávé édességét, és megőrzi a kellemes aromákat. Szerinte a só a tej vagy a cukor helyett is szóba jöhet, ha valaki enyhébb, harmonikusabb ízre vágyik. A módszer 2009-ben került szélesebb figyelembe, amikor Alton Brown élelmiszer-tudományi szakértő a Good Eats című műsor egyik epizódjában bemutatta. Ő azt javasolta, hogy egy csésze vízhez és két teáskanál őrölt kávéhoz fél teáskanál sót adjanak. Szerinte a só nemcsak a keserű ízt csökkentheti, hanem a tartályban tárolt víz állott ízét is enyhítheti. Kutatások szerint pedig akár a cukornál is hatékonyabban segíthet semlegesíteni a keserű ízeket. Sok kávérajongó azóta is „Alton Brown-trükkként” emlegeti ezt az egyszerű praktikát. A kávéval kapcsolatos kutatások nemcsak az ízélményről szólnak. Kedvezően befolyásolhatják az Alzheimer-kórhoz és más, az idegsejtek fokozatos pusztulásával járó betegségekhez kapcsolódó biológiai folyamatokat a polifenolok, amelyek a bogyós gyümölcsökben, a teában, a kakaóban, a kávéban és az extra szűz olívaolajban is megtalálhatók – derül ki a Semmelweis Egyetem kutatóinak összefoglaló tanulmányából. Ha tehát egy egyszerű, otthon is kipróbálható megoldást keresel, a sóval érdemes egy óvatos próbát tenned. Lehet, hogy épp ez adja meg a reggeli kávédnak azt a harmonikusabb ízt, amit eddig hiányoltál.
Eredeti cikk megtekintése →